Verkoop je Indian

Het motorfietsmerk Indian is in 1900 opgericht in Amerika. In de jaren tien was Indian de grootste fabrikant van motorfietsen ter wereld. In 1913 werden bijna 32.000 Indian motorfietsen gebouwd. Dat is een enorme prestatie als je dat vergelijkt met de prestaties die sommige fabrikanten vandaag de dag nog niet halen. Indian had wereldwijd 2.000 dealers en bediende 42 procent van de Amerikaanse markt. Indian was een voorloper in de ontwikkeling van motorfietsen en was in de beginjaren ook onverslaanbaar. In de jaren 40 voegde Indian een spatbord toe aan de nieuwe motoren. Daarmee is het merk waarschijnlijk het meest bekend om geworden.

Je kunt er voor kiezen om je Indian in te ruilen. Het nadeel is dat niet elke dealer op dat moment zit te wachten op een Indian in het assortiment. De dealer moet ook maar weer een koper hebben en als je motor op dat moment niet populair is krijg je bij het inruilen een lage prijs. Een dealer moet er altijd tijd en dus geld insteken om zelf ook weer van de motor af te komen. Korting op je nieuwe aankoop krijg je dan ook niet, want een dealer of garage rekent dan maar met één prijs en dat is de inruilprijs.

Eerst je Indian verkopen is veel gunstiger. Als je je Indian te koop aanbiedt bij ikwilvanmijnmotoraf.nl bereik je een netwerk van meer dan 800 inkopers. Die inkopers kijken heel gericht naar het aanbod in de veiling. Ze zoeken gericht naar de modellen die zij op dat moment in hun assortiment willen óf waar ze een klant voor hebben. Je hoeft dus eigenlijk niets te doen om de inkopers te bereiken, want zij vinden jou. Als er meerdere inkopers zijn die interesse hebben kunnen ze tegen elkaar opbieden. Zo weet je dat je altijd de beste prijs krijgt voor je Indian motor occasion.

Een degelijke motor

Dat Indian een degelijk gebouwde motor is blijkt wel. Een motorcoureur uit Nieuw-Zeeland heeft in 1967 een record gevestigd met een oude Indian. De coureur reed met de Indian Scout uit 1920 zo snel mogelijk over de Bonneville zoutvlakte. Het snelheidsrecord dat hij daar verbrak onder motoren met minder dan 1.000 cc is tot op de dag van vandaag nog niet door een andere motor ingehaald. Het verhaal was zo bijzonder dat het later zelfs nog verfilmd is.

Indian was het eerste merk dat machines met kettingaandrijving bouwde. Veel andere merken stapten veel later over op deze vorm van aandrijving en gebruikten nog jaren de riemaandrijving. In 1923 had Indian als eerste en enige merk ter wereld al meer dan een kwart miljoen motorfietsen gebouwd.

Heb jij een motor Indian occasion, maar twijfel je over de staat en of je het model wel kwijtraakt? Meld hem dan aan op ikwilvanmijnmotoraf.nl. Je ontvangt binnen 1 dag de berekende taxatiewaarde. Je weet dan precies wat je oude Indian nog waard is. Ben je tevreden met de waarde? Je kunt met één klik op de knop besluiten jouw Indian voor dat bedrag te verkopen. Het maakt niet uit in wat voor staat je Indian is. Motoren in nieuwstaat, maar ook sloopmotoren worden regelmatig gevraagd door de inkopers die aangesloten zijn bij ikwilvanmijnmotoraf.nl. Onderdelen zijn schaars, want de Indian is een sterke en betrouwbare motor. Als je er nog één hebt staan die zijn beste tijd heeft gehad kun je hem nog voor een goed bedrag verkopen via deze site.


Je Indian verkopen kan vandaag nog

Indian kent een lange geschiedenis. Zo heeft het merk bepaalde ontwikkelingen bedacht, het won veel wedstrijden en het was de eerste die een lichte motor voor een jong publiek op de markt bracht. Om de naam ‘Indian’ is ook lang gevochten. Het heeft verschillende eigenaren gehad en er zijn veel rechtszaken uitgevochten over de eigendomsrechten. Inmiddels is Polaris Industries eigenaar van het merk en ontwikkelt onder de oorspronkelijke naam op de dag van vandaag nog steeds nieuwe motoren.

Nederland kent ook een Indian motorcycle club. De Indian is ook een typische motor die veel aanhangers heeft. Tourritten, rally’s en technische avonden worden speciaal voor eigenaren van de Amerikaanse tweewieler georganiseerd. In Nederland zijn het met name mannen van 45 jaar een ouder die eigenaar zijn van een Indian. Dat is over het algemeen ook de grootste groep die vooral in het toersegment een motor koopt. De Indian past heel goed in dat plaatje. Het is een vriendelijke, maar toch sterke motor en vanaf het moment van de eerste productie een oerdegelijke machine.

Als je je Indian verkopen wilt kun je zelf op zoek gaan naar een koper. De markt is in Nederland alleen niet zo groot. De Indian is een unieke motor en moet in de smaak vallen. Het kan best lastig zijn om deze mensen zelf te vinden. Er rijden niet veel Indian motorfietsen in Nederland. Toch zijn er zeker mensen die interesse hebben. Dat merken we ook bij ikwilvanmijnmotoraf.nl. De Indian motorfietsen die in de veiling worden aangeboden worden over het algemeen goed verkocht. Bovendien ontvangen verkopers regelmatig een hoger bod dan wat ze er voor vragen. Het is dus heel effectief om Indian motoren te koop aan te bieden op deze site.

Veel Indian motor dealers, waarvan er maar twee officiële Indian dealers in Nederland zitten, zijn de meesten aangesloten in de veiling. Zo zien ze meteen het aanbod en ze vissen de Indian motoren er zo uit. Als je van je Indian af wilt heb je dat dus het snelst geregeld via ikwilvanmijnmotoraf.nl.


Meer informatie over andere motor merken:

Kawasaki / Suzuki / Yamaha / Honda / KTM / Harley-Davidson / Ducati / Piaggio / Aprilia / Triumph / Moto Guzzi / MV Agusta / Cagiva / Husqvarna / Hyosung / BSA

Ontvang gratis en
vrijblijvend een bod

Ik weet mijn kenteken niet

Handmatige invoer

Of voer kenteken in

select your vehicle.

Nederlands Nederlands Vlaams Vlaams
Nederlands Nederlands Deutsch Deutsch Vlaams Vlaams
Nederlands Nederlands