Het merk Moto Guzzi
Het Italiaanse merk Moto Guzzi is in 1921 opgericht. De Moto Guzzi’s zijn kenmerkend vanwege het motorblok, een luchtgekoelde langsgeplaatste V-twin motor in combinatie met cardan aandrijving. De bedrijfsnaam is regelmatig van naam gewisseld, maar het merk zelf heeft nooit een andere naam gehad.
De eerste tweewieler van Moto Guzzi was een 500 cc middenklasse motor. Hier staan nog enkele andere Moto Guzzi motor modellen:
- Moto Guzzi Sport
- Moto Guzzi Griso
- Moto Guzzi Stelvio
- Moto Guzzi V7
- Moto Guzzi California
Aan het eind van de twintigste eeuw werd er nog gesproken over een overname door KTM of Ducati. Dat verhaal ging van de baan, want het was het Italiaanse merk Aprillia die Moto Guzzi uiteindelijk overnam. Aprillia kwam uiteindelijk zelf in de problemen door de grote investeringen. In die tijd stortte de scooter- en bromfietsmarkt in Italië ook nog eens in, wat niet bijdroeg aan de overname. Piaggio heeft daarom in 2004 de beide bedrijven overgenomen. Sindsdien zit Moto Guzzi weer in stabiel vaarwater en er worden nog steeds nieuwe motoren gebouwd.
Er zijn meer dan 800 inkopers die modellen van Moto Guzzi kopen en verkopen. Als je je Moto Guzzi aanmeldt komt deze in onze afgeschermde veiling. Alleen RDW erkende inkopers die wij goedkeuren krijgen toegang tot de veiling. Je weet dus zeker dat alleen bevoegde bedrijven je motor kunnen zien en kunnen bieden. Onze gespecialiseerde makelaars weten precies welke bedrijven geïnteresseerd zijn in welke merken en modellen. Zo kunnen ze jouw Moto Guzzi heel gericht aan de juiste inkopers voorleggen. We fungeren dus als het ware ook nog als promotiebureau voor jouw occasion. De lijnen worden daardoor heel kort en snel schakelen is dan mogelijk. Op die manier ontvang je ook doorgaans binnen 24 uur het hoogste bod. Onze medewerkers staan 7 dagen per week van 8.00 tot 21.00 uur voor je klaar bij de verkoop van je Moto Guzzi.
Veilig, online en snel!
De adelaar in het logo van Moto Guzzi is opgenomen in het ontwerp als aandenken aan de neergestorte motorcoureur Giovanni Ravelli die na de Eerste Wereldoorlog mee zou werken aan de ontwikkeling van nieuwe tweewielers.
Vanaf het begin was het de bedoeling om de successen in de motorsport te gebruiken voor de promotie van het merk Moto Guzzi. In Italië werden lange-afstandsraces gehouden, maar in de rest van de wereld bestond dit toen nog nauwelijks. Moto Guzzi was, ondanks het gebrek aan een echte racemotor, een paar jaren op rij succesvol in veel grote racewedstrijden. Moto Guzzi bedacht dat het wel eens meer kansen kon hebben met een motor die gemaakt was voor wedstrijden. Er werd een nieuwe motor ontwikkeld, de C2V. Dit was het begin voor een succesvolle loopbaan in de motorsport.
Wil je op een veilige manier je Moto Guzzi verkopen? Meld je motor dan aan via ikwilvanmijnmotoraf.nl. We helpen je bij de veilige verkoop van je tweewieler. Als je je occasion via onze site verkoopt maak je meteen gebruik van de voordelen. De gegevens die je invult worden niet verspreid. Alleen de motorgegevens worden in de veiling getoond, de persoonlijke gegevens gebruiken we alleen om zelf contact met je op te nemen bij eventuele vragen. De veiling waar je motor in komt is afgeschermd. Hij is dus niet zomaar voor iedereen toegankelijk. De inkopers moeten in eerste instantie door de RDW erkend zijn. Vervolgens controleren onze medewerkers elke inkoper om te zien of je met een betrouwbare partij te maken hebt. Alleen de goedgekeurde inkopers krijgen toegang met een speciale naam en wachtwoord. Je ontvangt je geld direct bij de overdracht van de motor en de sleutels. Je bent daar zelf bij, dus je controleert meteen zelf of alles klopt. De papieren worden dan ook meteen geregeld, dus je hebt dan meteen alles voor elkaar. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze medewerkers. Dat kan 7 dagen per week, óók op feestdagen.
Alle soorten Guzzi kunnen we verkopen!
Moto Guzzi ging in de jaren vijftig ook straatmodellen op de markt brengen. De vraag naar scooters nam toe en Moto Guzzi ging hier op in door een scooter te bouwen. Eigenlijk was het nog steeds een motorfiets, maar hij was iets aangepast zodat het een scooter leek. Later maakte Moto Guzzi voor het eerst een viertaktmotor die niet een liggende cilinder had.
Vanaf de jaren negentig ging Moto Guzzi zich vooral in drie categorieën specialiseren: toer, sport en allroad. Vooral de Moto Guzzi California was een succes. Deze kreeg later ook een injectiemotor. Van de verkochte Moto Guzzi’s in Nederland was 80 procent een California.
In totaal zijn er zeven Moto Guzzi verkooppunten in Nederland. Dat zijn in vergelijking met andere merken niet veel. Dat ook voor Moto Guzzi Nederland een land is waar je ze nog veel kunt tegenkomen is alleen maar goed voor de verkoop. De gespecialiseerde Moto Guzzi dealers hebben bijna het alleenrecht over een heel gebied. Dat is ook heel gunstig als je je tweedehands Moto Guzzi aanmeldt op ikwilvanmijnmotoraf.nl.
Wil je je Moto Guzzi met schade verkopen? Ook dat kan gewoon via onze site. Het maakt niet uit in welke staat je Moto Guzzi is of hoe oud je model is. Niet alleen op de rijdbare tweewielers wordt geboden. Ook de schademotoren en sloopgevallen worden door inkopers overgenomen. Niet alleen worden tweewielers doorverkocht, ook worden ze in bepaalde gevallen vooral voor de onderdelen gebruikt. Met onderdelen kunnen weer andere exemplaren worden opgeknapt. Probeer het vandaag nog uit en je weet al snel wat jouw Moto Guzzi nog waard is.